Categorie: Tulburari specifice de dezvoltare privind abilitatile scolare

CAPITOL: Tulburari mentale si de comportament (F00-F99)

Tulburari specifice de dezvoltare privind abilitatile scolare

    Lista detalii
  • Cod: F.0
  • Numar Capitol: 5
  • Denumire Capitol: Tulburari mentale si de comportament (F00-F99)
  • Categorie: Tulburari specifice de dezvoltare privind abilitatile scolare
  • Subcategorie: Tulburari specifice de citire
  • Descriere Subcategorie: Trasatura principala este o deficienta specifica si semnificativa in dezvoltarea abilitatilor de citire care nu se justifica numai prin varsta mentala, problemele de acuitate  vizuala sau scolarizare necorespunzatoare.  Abilitatea de intelegere a citirii, recunoasterea cuvantului citit, abilitatea de citire orala si efectuarea sarcinilor necesitand citirea pot fi toate afectate. Dificultatile de rostire si ortografie sunt asociate in mod frecvent cu tulburarea specifica de citire si deseori raman in adolescenta chiar dupa ce s-au facut unele progrese in citire. Tulburarile specifice de dezvoltare a citirii sunt precedate in mod obisnuit de un istoric al tulburarilor de dezvoltare a vorbirii sau limbajului. Tulburarile asociate emotionale si comportamentale sunt obisnuite in perioada varstei de scolarizare. 'Citirea inversata' Dislexia de dezvoltare Retardarea specifica privind citirea
  • Includeri Capitol:
  • Bloc: Tulburari de dezvoltare psihologica (F80-F89)
  • Descriere Bloc:
  • Excluderi Capitol:
Anteriorul COD Tulburari de dezvoltare specifice privind vorbirea si limbajul
Urmatorul COD Tulburari specifice de dezvoltare privind abilitatile scolare
Aceasta sectiune este inca in lucru - ea nu reflecta o categorie